Junkers Ju 87



















































Infotaula d'aeronauJunkers Ju 87

StukaRA.jpg
Tipus
bombarder en picat
Fabricant
Junkers i Junkers Motorenbau und Junkers Flugzeugwerk Tradueix
Estat
Alemanya
Dissenyat per
Hermann Pohlmann Tradueix
Primer vol
17 setembre 1935
Introduït
1937
Retirat
1945
Gestor/operador
Luftwaffe Tradueix, Regia Aeronautica, Reial Força Aèria Búlgara, Romanian Air Force Tradueix, Slovak Air Force Tradueix i Hungarian Air Force Tradueix
Configuració d'ala
Inverted gull wing Tradueix i monoplà
Construïts
6.500
Modifica les dades a Wikidata

Els Junkers Ju 87 o Stuka, construïts per Junkers Flugzeug und Motorenwerke, van ser els bombarders en picat més coneguts de la Segona Guerra Mundial, fàcilment recognoscibles per les seves ales amb forma de W, rodes fixes i una sirena. A la seva cabina s'hi encabien 2 tripulants, el pilot i l'artiller, que, situat al darrere, s'encarregava de defensar l'avió dels atacs dels caces enemics.




Contingut






  • 1 Història operacional


  • 2 Versions[1]


  • 3 Especificacions Ju 87D


  • 4 Referències


  • 5 Vegeu també





Història operacional


El primer prototip, el Ju 87V1, va fer el seu primer vol el 17 de setembre de 1935 i anava equipat amb un motor Rolls-Royce Kestrel de 477 kW. Al desembre de 1937, el model Ju 87A-1, va ser provat per la Luftwaffe durant la Guerra Civil espanyola amb la legió Condor[1] i va ser una de les claus de la Blitzkrieg com a suport aeri per la seva precisió al atacar objectius en picat. A Polònia i a França va ser un avió extremadament important, causant molt mal per allà on passava a causa de la poca resistència que oferien aquests països. Més tard es va veure que aquest avió estava sobrevalorat i de l'èxit de la invasió de Polònia va passar a ser qüestionat a la batalla d'Anglaterra, on era abatut amb facilitat pels Spitfire de la Royal Air Force.


En el front de l'Est (U.R.S.S.) els "Stuka" varen ser de nou eficaços en una versió equipada amb dos canons de 37mm, molt efectius contra dotacions terrestres (blindats i vehicles) poc defensades per l'artilleria antiaèria o l'aviació de caça.


El pilot alemany més important a bord del Junkers JU87 "Stuka" va ser Hans Ulrich Rudel que va abatre més de 350 tancs soviètics i el cuirassat Marat.



Versions[1]




  • Ju 87V1: Primer prototip.


  • Ju 87A-1: Primera versió operativa.

  • Ju 87A-2


  • Ju 87B: Versió amb moltes modificacions.


  • Ju 87R: Versió antisuperficie..

  • Ju 87D


  • Ju 87E: Versió que no es va arribar a produir.


  • Ju 87F: Versió que no es va arribar a produir.


  • Ju 87G: Versió modificada del Ju 87D-5 amb dos canons BK37 sota les ales.



Especificacions Ju 87D




Junkers Ju 87B-2


Dades de La enciclopedia de la aviación[1]


Característiques generals




  • Tripulació: 2


  • Longitud: 11,50 m


  • Envergadura: 13,80 m


  • Alçada: 3,88 m


  • Pes carregat: 6.600 kg


  • Motors: 1× motor en V invertida Junkers Jumo 211J , 1.044 kW


Rendiment




  • Velocitat màxima: 410 km/h


  • Abast: 1.535 km


  • Sostre de servei: 7.300 m


Armament


3 x metralladores de 7,92 mm

Càrrega de bombes externa màxima de 1.800 kg



Referències




  1. 1,01,11,2 Jackson, Robert. La enciclopedia de la aviación (en espanyol). Arganda del Rey: Edimat Libros, S.L., 2014, p. 282. ISBN 9788497941983. 



Vegeu també


  • L'Aviació durant la Guerra Civil espanyola



















Popular posts from this blog

Fluorita

Hulsita

Península de Txukotka