HMS Good Hope (1901)
































































































Infotaula de vaixellHMS Good Hope

HMS Good Hope.jpg
Drassana
Fairfield Shipbuilding and Engineering Company Tradueix
Lloc de producció
Govan

Historial



Comanda
1898


Col·locació de quilla
11 setembre 1899


Avarament
21 febrer 1901


Assignació
1902


Naufragi
1r novembre 1914











Naval Ensign of the United Kingdom.svg  


8 novembre 1902 – 1 novembre 1914
Operador
Royal Navy
Destí
enfonsat a la Batalla de Coronel
36° 59′ 1″ S, 73° 48′ 49″ O / 36.98361°S,73.81361°O / -36.98361; -73.81361

Característiques tècniques
Tipus
creuer cuirassat
Classe
Classe Drake
Desplaçament
14.150 t (estàndard)
Eslora
162,6 m (LOA)
157 m (LWL)
Mànega
21,7 m
Calat
7,9 m
Propulsió

Potència
30.000 CV
Velocitat
23 kn

Autonomia
7.000 mn a 14 kn
Característiques militars
Blindatge
vertical línia de flotació: 152 mm
reducte: 152 mm
pont de comandament: 305 mm
Armament


Més informació
Conflictes
Primera Guerra Mundial
Modifica les dades a Wikidata

L'HMS Good Hope fou un creuer cuirassat de la Royal Navy, de 14.100 tones de desplaçament i de la classe Drake. Inicialment s'havia d'anomenar Africa, però es canvià el nom abans de la botadura. Es col·locà la quilla l'11 de setembre de 1899 i es botà el 21 de febrer de 1901.



Servei actiu


Fou el vaixell insígnia de la 1a esquadra de creuers de la Flota Atlàntica a partir de 1906, i de la 2a esquadra a partir de 1908. El 1913 fou retirat i passà a la reserva, però l'esclat de la Primera Guerra Mundial, obligà la Royal Navy a retornar-lo al servei actiu, incorporat a la 6a esquadra de creuers. Poc després el Good Hope fou enviat a reforçar la flota de creuers de l'almirall Christopher Cradock, destinada a protegir els vaixells britànics en les rutes cap a Amèrica. En conseqüència, abandonà Portsmouth el 2 d'agost de 1914 sota el comandament del capità Philip Francklin, i es dirigí cap a Halifax, a Nova Escòcia, on en aquells moments es trobava la flota de Cradock, i passà a ser el vaixell insígnia de l'almirall.


Durant les següents setmanes realitzà tasques d'escorta de vaixells mercants britànics per l'Atlàntic i posteriorment, juntament amb la resta de la flota de Cradock, rebé la missió de cercar i enfonsar la flota de creuers d'Àsia de l'almirall Maximilian von Spee. Així, el 22 d'octubre de 1914 partí de Port Stanley, a les illes Malvines i, travessant el Cap d'Hornos, entrà al Pacífic, sabent que la flota de Spee es trobava rumb a les costes xilenes.


L'1 de novembre es produí l'encontre de la flota de Cradock amb els vaixells alemanys, en la batalla de Coronel, en la qual el Good Hope resultà enfonsat com el HMS Monmouth, amb la pèrdua de total dels 1.570 tripulants.



Bibliografia




  • Geoffrey Bennet. Coronel and the Falklands. Birlinn Limited, 2000. ISBN 1-84158-045-7. 


  • Jane's Fighting Ships of World War I. Studio Editions, 1990. ISBN 1-85170-378-0. 


  • Mas Godayol (ed.). La Marina. De Trafalgar a nuestros días. Ediciones Delta (Barcelona), 1983. 



Enllaços externs


  • The Coronel Memorial

Coord.: 36° 59′ 1″ S, 73° 48′ 49″ O / 36.98361°S,73.81361°O / -36.98361; -73.81361















Popular posts from this blog

Hivernacle

Fluorita

Hulsita