Gran Premi d'Itàlia del 2006



































































Itàlia   Gran premi d'Itàlia del 2006
Dades de la cursa

Cursa 15 de 18
de la Temporada 2006 de Fórmula 1.


El circuit de Monza després dels canvis del 2000
El circuit de Monza després dels canvis del 2000

Data

10 de setembre, 2006

Nom oficial
LXXVII Gran Premio Vodafone d'Itàlia

Localització

Autodromo Nazionale Monza, Monza, Itàlia

Cursa
Circuit permanent
5,793 km / 3,6 mi

Distància
53 voltes
307,029 km / 190,8 mi

Clima
Assoleiat i calorós
Pole

Pilot

Kimi Räikkönen
McLaren-Mercedes

Temps
1.21.484
Volta ràpida

Pilot

Finlàndia Kimi Räikkönen
McLaren-Mercedes

Temps
1:22.559
(a la volta 13 de 53)
Podi
Primer
AlemanyaMichael Schumacher
Scuderia Ferrari
Segon
Finlàndia Kimi Räikkönen
McLaren-Mercedes
Tercer
PolòniaRobert Kubica
BMW Sauber

El Gran Premi Vodafone d'Itàlia de 2006 (Gran Premio Vodafone d'Italia 2006 en italià) fou la cinquena prova puntuable pel campionat del món de Fórmula 1 de
2006. Es disputà el 10 de setembre de 2006 al circuit de Monza (Llombardia, Itàlia). Aquesta fou la 54a edició d'aquest Gran Premi.




Contingut






  • 1 Entrenaments lliures


  • 2 Sessió classificatòria


    • 2.1 Notes




  • 3 Gran Premi


  • 4 Altres


  • 5 Referències





Entrenaments lliures


Els entrenaments lliures del Gran Premi es celebraren el divendres 8 de setembre. En ells van poder participar no tan sols els pilots oficials de les escuderies, sinó també els pilots de proves (excepte els de les tres primeres classificades al mundial de 2005). El pilot més ràpid fou l'alemany Sebastian Vettel, de l'equip de proves de BMW Sauber, seguit per Michael Schumacher (Ferrari). En general es pogué veure un predomini de Ferrari sobre Renault, les dues escuderies que es disputen tant el campionat de pilots com el de constructors. També cal destacar el bon rendiment de BMW, força superior al mostrat la resta de la temporada.



Sessió classificatòria


La sessió classificatòria del Gran Premi d'Itàlia es disputà el dissabte 9 de setembre a les 14 hores (hora oficial italiana i catalana). El format d'aquesta sessió fou el ja utilitzat a la resta de proves del mundial de 2006: tres sessions de 15 minuts cadascuna on són eliminats els 6 darrers de cada sessió, que passen a ocupar les posicions on han quedat a la graella de sortida del Gran Premi i on es poden marcar tantes voltes ràpides com es cregui convenient. La sorpresa la donà el pilot finès de McLaren Kimi Räikkönen qui, amb un cotxe a priori poc potent i fiable per les exigències del circuit de Monza, el més ràpid del Mundial, aconseguí la pole el que, indica, segons els experts, que anava poc carregat de benzina, el que l'obligaria a parar-se a boxes més aviat que els seus rivals i, per tant, tenir dificultats per a defensar la seva posició. Els alemanys Michael Schumacher (Ferrari) i Nick Heidfeld (BMW Sauber) registraren el segon i tercer millors temps respectivament.


La pol·lèmica arribà hores després d'haver-se acabat la sessió quan la Federació Internacional de l'Automòbil anuncià que el vigent campió del món, l'espanyol Fernando Alonso Díaz (classificat amb el cinquè millor temps, malgrat una punxada a la tercera sessió que li va fer malbé la part del darrere del cotxe perdent càrrega aerodinàmica) havia estat sancionat per molestar el pilot brasiler de Ferrari Felipe Massa mentre aquest feia la seva volta ràpida a la tercera sessió de classificació. Aquesta decisió contrarià a experts, escuderies i pilots, car mentre uns deien que això era un estratagema de Ferrari per desempallegar-se'n de Renault en la seva disputa pel mundial de pilots i constructors uns altres consideraven que la decisió era justa i que Renault havia d'aprendre a assumir les conseqüències de certes actituds antiesportives igual com han fet altres rivals. Tanmateix, el pilot asturià sortí el diumenge des de la desena posició tenint les seves possibilitats que guanyar la cursa o d'acabar per davant de Schumacher molt minvades i afavorint els interessos d'altres pilots, com el català Pedro Martínez de la Rosa (McLaren), que en lloc de sortir des de la vuitena posició sortí des de la setena, per la part neta de la pista. Per la seva banda Renault anuncià que contraatacaria denunciant a les escuderies que porten pneumàtics Bridgestone (entre elles Ferrari) per utilitzar un compressor que, al seu parer, no és permès segons el reglament. La demanda no prosperà.


El pilot de Red Bull Christian Klien, classificat per a la segona sessió de classificació, no hi pogué participar, car trencà motor poc abans d'acabar la primera. Al Gran Premi sortí des de la setzena posició.


Aquests són els resultats complets i definitius de la sessió classificatòria del Gran Premi d'Itàlia de 2006:


















































































































































































































Posició
Nacionalitat
Nom
Escuderia
3a sessió
2a sessió
1a sessió
1r
Finlàndia Kimi Räikkönen
McLaren Mercedes

1:21.484
1:21.349
1:21.994
2n
Alemanya Michael Schumacher
Ferrari
1:21.486
1:21.353

1:21.711
3r
Alemanya Nick Heidfeld
BMW Sauber
1:21.653
1:21.425
1:21.764
4t
Brasil Felipe Massa
Ferrari
1:21.704

1:21.225
1:22.028

Regne Unit Jenson Button
Honda
1:22.011
1:21.572
1:22.512

Polònia Robert Kubica
BMW Sauber
1:22.258
1:21.270
1:22.437

Espanya Pedro Martínez de la Rosa
McLaren Mercedes
1:22.280
1:21.878
1:22.422

Brasil Rubens Barrichello
Honda
1:22.787
1:21.688
1:22.640

Itàlia Giancarlo Fisichella
Renault
1:23.175
1:21.722
1:22.486
10è
Espanya Fernando Alonso
Renault
1:25.688
1:21.526
1:21.747
11è
Itàlia Jarno Trulli
Toyota

1:21.924
1:22.093
12è
Alemanya Nico Rosberg
Williams Cosworth

1:22.203
1:22.581
13è
Alemanya Ralf Schumacher
Toyota

1:22.280
1:22.622
14è
Regne Unit David Coulthard
RBR Ferrari

1:22.589
1:22.618
15è
Estats Units Scott Speed
STR Cosworth

1:23.165
1:22.943
16è
Àustria Christian Klien
RBR Ferrari


1:22.898
17è
Itàlia Vitantonio Liuzzi
STR Cosworth


1:23.043
18è
Països Baixos Christijan Albers
MF1 Toyota


1:23.116
19è
Austràlia Mark Webber
Williams Cosworth


1:23.341
20è
Portugal Tiago Monteiro
MF1 Toyota


1:23.920
21è
Japó Takuma Sato
Aguri Honda


1:24.289
22è
Japó Sakon Yamamoto
Aguri Honda


1:26.001


Notes



  • Els temps en negreta són els temps ràpids de cada una de les sessions classificatòries

  • Christian Klien es classificà per a la segona sessió de classificació, però no hi participà per problemes de motor



Gran Premi


El Gran Premi d'Itàlia de 2006 s'arribà a disputar el diumenge 10 de setembre a les 14 hores (hora oficial italiana i catalana). Acabà amb victòria de Michael Schumacher, seguit per Kimi Räikkönen (que, a més, marcà la volta ràpida) i Robert Kubica (BMW Sauber). Fou el primer cop que Kubica, que debutà com a pilot oficial de Fórmula 1 al Gran Premi d'Hongria de 2006 (per tant era la tercera cursa de Fórmula 1 que disputava), pujà al podi, malgrat les dificultats de defensar la seva posició enfront de Fernando Alonso, que l'aconseguí superar en una inusual maniobra d'avançament al pit lane. Aquesta resultat també suposa el millor resultat que ha aconseguit un pilot polonès a la Fórmula 1 i el millor aconseguit per BMW Sauber, tan sols igualat per la tercera posició que el company de Kubica, Nick Heidfeld, aconseguí al Gran Premi d'Hongria d'aquell mateix any.


Quant al mundial de pilots, Michael Schumacher aconseguí retallar en deu punts la distància que li portava Fernando Alonso, quedant-se tan sols en dos a favor de l'espanyol. Aquest fet fou en conseqüència de l'abandonament de l'asturià, que tingué problemes de fiabilitat de motor quan era tercer. Era el primer cop que un motor Renault tenia un problema d'aquesta classe des de 2003, fet encara més preocupant si tenim en compte que el motor del cotxe d'Alonso era una evolució que s'estrenava en aquella cursa. En el mundial de constructors, Ferrari aconseguí superar per primer cop en la temporada Renault, ja que els quatre punts aconseguits per l'italià de Renault Giancarlo Fisichella foren insuficients per salvar l'avantatge que tenia fins llavors l'escuderia francesa, car Ferrari n'aconseguí 10.


Tampoc pogué acabar la cursa el català Pedro Martínez de la Rosa, que tenia un motor vell que li havia donat molts problemes durant tot el cap de setmana, el contrari que Räikkönen, que estrenava una evolució nova que ha de servir de base pel motor McLaren de la temporada de 2007 i que donà bons resultats.


A la roda de premsa que normalment ofereixen els tres pilots que han acabat al podi a la premsa, Michael Schumacher anuncià que es retiraria de la Fórmula 1 quan acabés la temporada. Aclarí que era una decisió que havia pres el juliol i que fou motivada per la seva falta de valor a l'hora d'encarar una nova temporada a causa de la seva edat avançada (37 anys). També va dir que en un principi pensava anunciar aquesta decisió al final de la temporada, però que ho havia avançat per respecte als seus companys de Ferrari. D'aquesta manera l'alemany, heptacampió del món, deixa un lloc buit a l'escuderia italiana, que segurament serà ocupat per Kimi Räikkönen.


Aquests són els resultats definitius del Gran Premi d'Itàlia de 2006:
































































































































































































































































Posició Núm. País Pilot Escuderia Voltes Temps / Retirada Graella de sortida Punts
1r
5 Alemanya Michael Schumacher
Ferrari
53
1h 14' 51. 975
2n

10
2n
3 Finlàndia Kimi Räikkönen
McLaren Mercedes
53
+ 8.046 segons
1r

8
3r
17 Polònia Robert Kubica
BMW Sauber
53
+ 26.414 segons


6
4t
2 Itàlia Giancarlo Fisichella
Renault
53
+ 32.045 segons


5

12 Regne Unit Jenson Button
Honda
53
+ 32.685 segons


4

11 Brasil Rubens Barrichello
Honda
53
+ 42.409 segons


3

8 Itàlia Jarno Trulli
Toyota
53
+ 44.662 segons
11è

2

16 Alemanya Nick Heidfeld
BMW Sauber
53
+ 45.309 segons
3r

1

6 Brasil Felipe Massa
Ferrari
53
+ 45.995 segons
4t

10è
9 Austràlia Mark Webber
Williams Cosworth
53
+ 1' 12.602 min.
19è

11è
15 Àustria Christian Klien
RBR Ferrari
52
+ 1 volta
16è

12è
14 Regne Unit David Coulthard
RBR Ferrari
52
+ 1 volta
14è

13è
21 Estats Units Scott Speed
STR Cosworth
52
+ 1 volta
15è

14è
20 Itàlia Vitantonio Liuzzi
STR Cosworth
52
+ 1 volta
17è

15è
7 Germany Ralf Schumacher
Toyota
52
+ 1 volta
13è

16è
22 Japó Takuma Sato
Aguri-Honda
51
+ 2 voltes
21è

17è
19 Països Baixos Christijan Albers
MF1 Toyota
51
+ 2 voltes
18è

Ret
18 Portugal Tiago Monteiro
MF1 Toyota
44
Frens
20è

Ret
1 Espanya Fernando Alonso
Renault
43
Motor
10è

Ret
4 Espanya Pedro Martínez de la Rosa
McLaren Mercedes
20
Motor


Ret
23 Japó Sakon Yamamoto
Aguri-Honda
18
Hidràulics
22è

Ret
10 Alemanya Nico Rosberg
Williams Cosworth
9
Transmissió
12è





Altres



  • Volta ràpida: Kimi Räikkönen: 1: 22. 559 (volta 13).




Referències





A Wikimedia Commons hi ha contingut multimèdia relatiu a: Gran Premi d'Itàlia del 2006 Modifica l'enllaç a Wikidata

  • «Web Oficial de la Fórmula 1». [Consulta: 25 - 12 - 2011].















Gran Premi anterior:
Gran Premi de Turquia de 2006

Temporada 2006 de Fórmula 1

Gran Premi posterior:
Gran Premi de la Xina de 2006
Gran Premi anterior:
Gran Premi d'Itàlia de 2005

Gran Premi d'Itàlia

Gran Premi posterior:
Gran Premi d'Itàlia de 2007





Coord.: 45° 36′ 56″ N, 9° 16′ 52″ E / 45.6156°N,9.28111°E / 45.6156; 9.28111







Popular posts from this blog

Hivernacle

Fluorita

Hulsita