Rotten Tomatoes



































































Infotaula de lloc webRotten Tomatoes

Rotten Tomatoes logo.svg
URL
rottentomatoes.com
Tipus
lloc web i base de dades de pel·lícules
Comercial?
Llengua
anglès
Propietari
Flixster Inc.
Creador
Senh Duong
Llançament
1999
Estat
Estats Units d'Amèrica
Rànquing Alexa

405 (20 novembre 2017)
Situació actual
actiu
Twitter
RottenTomatoes
Facebook
rottentomatoes
Instagram
rottentomatoes
Youtube
UCE0Wkd9Jcn2-TNo5G8bLQrA
Modifica les dades a Wikidata

Rotten Tomatoes és un lloc web dedicat a la crítica i la informació sobre pel·lícules i videojocs. El nom prové del clixé de l'època del vodevil, on tirar tomàquets podrits (rotten tomatoes en anglès) als mals actors va ser una forma pel qual el públic va subratllar la mediocritat d'una representació.




Contingut






  • 1 Descripció


  • 2 Funcionament del «Tomatometer»


  • 3 Publicació de les crítiques


  • 4 Referències


  • 5 Enllaços externs





Descripció


L'equip de Rotten Tomatoes recorre la Internet a la recerca de llocs webs, d'aficionats a professionals, publicant crítiques de pel·lícules o videojocs. Cada crítica trobada va ser objecte d'un estudi estadístic per determinar el seu costat positiu (fresh - fresc), simbolitzat per un tomàquet vermell, o negatiu (rotten - podrit), simbolitzat per un tomàquet verd esclatat.


El lloc manté un registre de totes les revisions identificades (que poden apropar les 250 per a pel·lícules més importants) i el percentatge de crítiques positives es tabulen. Si arriben a un 60% o més, la pel·lícula es considera fresh (fresca) en el sentit que una gran majoria de crítiques han aprovat aquesta pel·lícula. Si no, és a dir, quan les crítiques positives són menys del 60% del total, la pel·lícula es considera rotten (podrida). A més, els crítics de renom com Roger Ebert, Desson Thomson, Stephen Hunter (Washington Post) i Lisa Schwartzbaum (Entertainment Weekly), constitueixen una llista a part anomenada «Cream of the Crop» (La crema de la collita), i publiquen les seves crítiques per separat, tot i que incloent els seus punts de vista en l'avaluació general. Quan el nombre de comentaris és suficient per arribar a una conclusió, un text de consens es va publicar amb la finalitat de donar les raons generals de l'opinió anunciada.


El 2004, IGN Entertainment ha adquirit Rottentomatoes.com. Al setembre de 2005, IGN, al seu torn va ser comprat per la News Corp de Rupert Murdoch. El gener de 2010, IGN va vendre el lloc web a Flixster, que produeix les aplicacions més populars de valoracions de pel·lícules per a l'iPad i altres dispositius mòbils.[1] L'abast combinat de les dues empreses és de 30 milions de visitants únics per mes en totes les diferents plataformes, d'acord amb les empreses.[2] Al maig de 2011, Flixster va ser adquirida per Warner Bros.[3]


El novembre de 2006, Rotten Tomatoes ha llançat una versió britànica del seu lloc web, que és una còpia del lloc principal amb un editorial dirigit als usuaris del Regne Unit i una selecció més àmplia de la crítica al Regne Unit.



Funcionament del «Tomatometer»


El «Tomatometer» és el principal instrument de mesura del lloc web: permet al lector en un sol cop de vista, avaluar les opinions donades sobre les pel·lícules. Es basa en el percentatge de comentaris positius sobre la pel·lícula:[4]



  • més de 75%: la pel·lícula té l'etiqueta de fresca certificada («Certified fresh») i es caracteritza per un tomàquet vermell;[5]

  • entre 70% i 75%: si la pel·lícula ha estat objecte de moltes crítiques. En qualsevol cas, està marcada amb un tomàquet vermell.

  • 60% al 70%: la pel·lícula es considera fresca («fresh») i està marcada amb un tomàquet vermell.

  • a sota de 60%: la pel·lícula es considera podrida («rotten») i està marcada amb un tomàquet verd explotat.


Algunes pel·lícules estan subjectes a una taxa d'aprovació del 100%, però no reben l'etiqueta de certificació de frescor perquè el nombre de crítiques emeses és massa baix.



Publicació de les crítiques


Almenys un diari important, el Toronto Star publica de manera setmanal els valors del «Tomatometer» en la seva secció d'«Entreteniment».[6]



Referències





  1. Graser, Marc. «Flixster buys Rotten Tomatoes» (en anglès). Variety, 04-01-2010. [Consulta: 28 setembre 2011].


  2. «Rotten Tomatoes anf Flixster» (en anglès). [Consulta: 28 setembre 2011].


  3. «Warner bros. - press release» (en anglès). Cision Wire. [Consulta: 28 setembre 2011].


  4. «What is the Tomatometer?» (en anglès). Flixster, Inc., 20-09-2011. [Consulta: 28 setembre 2011].


  5. «Frequently Asked Questions» (en anglès). Rotten Tomatoes. [Consulta: 28 setembre 2011].


  6. «Toronto Star» (en anglès). [Consulta: 28 setembre 2011].




Enllaços externs



  • Pàgina oficial (anglès)



Popular posts from this blog

Hivernacle

Fluorita

Hulsita